Anheuser-Busch InBev, vaak kortweg AB-InBev genoemd, is de grootste brouwerijketen ter wereld. De multinationale onderneming heeft haar hoofdzetel in Leuven (België).
AB-InBev is de grootste bierproducent ter wereld en is de grootste beursgenoteerde onderneming van België.[2] In 2020 produceerde het 530 miljoen hectoliter (hl) bier.[1] De twee belangrijkste markten voor de bierverkopen zijn de Verenigde Staten en Brazilië. België is een kleine afzetmarkt voor AB-InBev met een biervolume van 5 miljoen hl en een marktaandeel van zo'n 50%. De Volksrepubliek China is een belangrijke groeimarkt. AB-InBev heeft wereldwijd zo’n 164.000 werknemers in dienst.[1]
AB-InBev probeert zijn positie te behouden door middel van een marketingstrategie. Deze deelt de bieren van InBev op volgens drie categorieën:
Bekende lokale "kampioenen" in België zijn Belle-Vue, Hoegaarden, Jupiler, Leffe, Piedboeuf, Stella Artois en Tripel Karmeliet. In Nederland is de groep ook eigenaar van enkele biermerken, zoals Dommelsch, Hertog Jan en Oranjeboom.
Per eind 2025 wil AB-InBev dat minstens 20% van het wereldwijde biervolume bestaat uit alcoholvrij of alcoholarm bier. Alcoholvrij bier heeft een alcoholgehalte van maximaal 0,5% en alcoholarm bier heeft een alcoholgehalte van maximaal 3,5%.
Naast de hoofdactiviteit verhuurt het bedrijf ook vastgoed aan café-uitbaters (voornamelijk in België) en sponsorde het onder de naam Stella Artois Music beginnende muziekgroepen en bekende muziekfestivals.